Putus Asa Adalah Tembok Berlin....Robohkan Ia....Kelak Kejayaan Akan Menyusul...

| 0 comments
]



Wahai teman-temanku sekalian…..tatkala aku menulis ni….nescaya sesetengah dari kalian sudah lena dibungkus kain selimut (6 bulan xbasuh daaa…)….di`panas’kan oleh pelukan si beruang kutub (bear)….dibuai bunyi-bunyian cengkerik dan cicak…..sambil anda membasahkan bantal busuk dengan lelehan air liur basi……sambil laptop terbuka mendendangkan lagu-lagu syahdu yang bertindak sebagai ubat `power’ untuk menguyukan mata sebelum terlelap….sambil posisi anda sudah tentu dalam keadaan pelbagai ....ada yang tertonggeng……ada yang mengereng…..ada yang bersimpuh (aik??...ader gak org tido bersimpuh…kikiki)…..ada yang terlentang……ada yang diatas lantai (baru jatuh katil daa….)……hmmm…..seronok kan anugerah tuhan buat manusia….iaitu masa tido……alhamdulillah…..

sebenarnya….tika ini….aku sudah mo tido….tapi…..aku lekas2 bangun sambil capai teman karibku ini…..ada sesuatu yang inginku bikin sebelum pelayaran tidoku bermula…..tika ini….aku terasa seperti ada sesuatu yang merunsingkan aku…..ada sesuatu yang membuatkan mataku yang kian kuyu kembali bulat…..ada sesuatu yang membuatkan pandangan aku yang hamper gelap kembali cerah…..aku rasakan kerisauan yang amat sangat…..ya….dua tiga hari ni….banyak benda aku fikirkan…..banyak benda yang menggoncangkan keceriaan hidup aku…..pertamanya…..cam besalah….assgmnt…..kedua…..exam….ketiga….duit….keempat…cerita “khayalan”….kelima…..atuk & nenekku di kampong…..(ya….udah lama aku ngak jenguk kalian….)….keenam……rahsia…..kikiki…..apedia???....nak tau jugak???....isyyyhh…sibuk ahh korang nih….kui3…..yelah2…..cintalah…..ha3….ape???...ingat aku xdek feeling ka sal cinta2 nih???/….ha3…..ha???!!....korang xcaya eah???....nak bukti????....ha3….bkan susah kalu nk bukti….tengoklah blog aku nih…..merah menghelip kan???.....kah3….hmmm….supaya tulisan aku ni xmencapah (cm bedebat plak)….

aku nak citer sal enam perkara ni secara ringkas…enam perkara yang merunsingkan aku…..sebab aku nak ilangkan serabut ni….aku nak korang dengar….ok???...kui3…..pertama….assgmnt….aku xsiap lagi ni?????!!!!.....ha???!!!.....ape abu???!!!....masalah kecik & biasa????....yalah….mmg ni mslh biasa…..tapi da seminggu aku lewat hantar ni……aisey…..dahla….time present aku xhadir……ader lagi ka markah aku????...hmmm…..teruk tol al-baehaqie nih…..ya tuhan….ubahlah hambamu ini…..

kedua….exam…..aku xstudy lagila…..tahla….asala aku jadi gini erk????....kalu atuk & nenek aku tau aku xstudy….keciwanya durank kan???....yelah…..mmglah jwapan mudah korang….g-lah study bae….dah2la ko merepek dalam blog tu….(cmni agaknyer kalu kak bib leter aku…)….ye kak bib…..aku taula…bukan aku xpikir durank kat kampong……sedang umur yang sudah dimamah usia pun…..semangat….dedikasi…..dan kegigihan durank xpernah pon pudar cam aku nih…..tiap2 hari setianya durank pada pokok-pokok getah tidak pernah luntur…..semuanya kerna mencari rezeki untuk cucunya belajar……aisey…sedey plak aku ni……tapi mmg betul pon aku ni…..cm dalam golongan orang2 yg xbersyukur plak…..sepatutnya aku balas dan ikut semangat serta dedikasi durank pada pokok2 getah tu dalam masa aku berjuang untuk grade jadi cikgu ni…..bukannya makin malas bukan???...hu3….

ketiga…..aku kadang-kadang nak marah jugak…..camnelah nak idup camni….manage duit fail!!!....hu3….aku lah…..duit aku dah kering…..ader orang cakap…..besela tu bae….hujung2 sem ni duit xdek!!!....xlah….bagi aku….kalu aku manage betoi2 duit aku xabis pon cam skang ni…..yelah!!!!....kalulah aku makan telur goring jer…..sambil hujung minggu Maggie goring jerk…..kan cukup duit…..ha3/…..tapi konklusinya…..banyak sebab duit aku kering…..mengembara…..(walaupun ada penaja….xkanlah kiter nak goyang kaki kan…..mestila kne kuar duit sdri gak kan)…..aaaaaaahhhh….mudahnyer….kalaulah aku xboros….isk3….

keempat….cerita “khayalan”….hmmm….banyak masa dan waktu aku dibazirkan begitu saja…..kadang-kadang aku tertanya2…..kenapalah kesungguhan aku untuk membuat kebaikan untuk hamba allah……balasannya aku ditipu????....aisey…..bukan mudah idup didunia ni kan???/….wat baik pon salah….wat jahat…..dah mmg sah salah….hu3…..tahla…..tapi…..benda ni cukup memeningkan aku….bukan disebabkan sapa2…..tapi disebabkan dua orang tua yang bisa membuatkan aku tersentuh untuk aku katakan…..lantaklah!!!…..(mungkin siapa yang bersama denganku akan faham perkara keempat ni……yang xfaham….cmbesalah…..buat2lah faham…..kui3…)….


kelima…..aku tingat sama hero & heroin aku di kampong daa……bilala aku ada mase free ni nak balik kg!!!!!!!!!!!.......hu3….tapi….bila difikir2 balik…..kama, kaza….bidin…..(sori mana yang xltak nama)…durank lagi lama xblik kg….hu3….tapi….aku xbley nafikan…..aku mo balik jumpa durank!!!!.....tahla….kadang-kadang….aku terfikir….kalaulah masa aku bersama durank tuhan singkatkan……apa jadi ngan aku????.....bila aku hitung2…..singkat jer mase aku bersama durank…..yelah…..dari tingktan satu aku da stay “asmara”…..sampaila skang…..sekejap jer aku rase bersama ngan durank…..aku rase nak posting jer skang nih…..durank stay ngan aku…..biar aku lak tanggung durank…..hu3….abis citer….xla aku pening2 lagi pikiaq….


keenam…..ha3…..cinta…..hmmm….bilalah aku nak tamatkan zaman duda ni???....ha3….kadang-kdang sunyi gak oi…..kui3….normallah kan….manusia…..aku pasti…..teman-teman aku pun begitu jugak kan…..citer bab ni….tingat perbualan ngan kuarge debat kat kedai makan semalam……soalan kak bib…..ape yg llki mo dari sorang puan???...ha3….ape eah????...ha3….blh dier Tanya….ape yang llki mo dari sorang puan????......kalu aku jawab kan….takut lak ada teman-teman aku yang baca ni (ada ke orang nk baca???...ha3)….di bawah 18 tahun….kui3….hoi!!!!...jgan salah fahamlah!!!....ok2 seyes….jujurnya…..aku maukan sorang wanita yang bisa memahami aku…..kata kamaruddin….aku xkisah jodohku dengan wanita yang xbaik….tapi asalkan dier sanggup & betol2 mau berubah demi aku & sedia untuk dibentuk…..(sori kama kalu salah ayat sikit….ha3)….hmmmm…bagi aku…pendirian kama tu sama gak ngan aku…..aku maukan sorang wanita yang bisa memahami aku….maknanya…..boleh menjadi good listener untuk aku…..boleh mnjadi good adviser untuk aku…..boleh menjadi good mom untuk anak-anak aku…..hu3…..dan sudah tentu….kata kama….yg utama….agama……hu3….aku setuju separuh….xsetuju separuh…..sebabnya….agama tu mmg penting untuk pencarian seorang calon isteri…..tetapi…..agama tu suatu yang subjektif bagi aku….yang penting…..seorang suami itu tanggungjawabnya membentuk dan mendidik isteri…..dan seorang isteri juga tahu akan tanggungjawabnya untuk menegur dan menasihati suaminya…..saling lengkap melengkapi….mudah bukan???...hu3….eh…asal citer keenam ni panjang plak eah????...ha3…..konklusinya……aku akan terus mencari…..mencari…..dan mencari…..si bidadari aku…..ha3….yang penting bidadari tu bukan yang kalian tafsirkan dalam cerita kuasa saktiku tu ya…..hu3…..aku mencari bidadari itu…..untuk membantu aku berubah…..membantu aku untuk menikmati perasaan seperti insan2 lain……hu3……dah2…..panjang lak aku merepek nanti….

rangkumannya….keenam-enam perkara ini bisa menghilangkan perasaan mengantukku….hu3….kini….aku mau tutup lampu….tutup mata…..tutup kisah enam perkara ini……harapnya…..esok….aku buka mata…..buka lampu…..buka minda dengan semangat dan idea yang baru…..hari ini akan berlalu dan esok akan menjelang…..tetapi…..seandainya malam ini…..lampu di bilik ini akan terus tertutup…..mataku yang pejam ini tertutup…..dan diakhirnya….muka ku ini akan ditutup……maka….aku mohon maaf pada teman2 sekalian…..hu3…..lupakan hari ini dan semalam……biarkan ianya menjadi suatu kenangan….bukan igauan……pandanglah esok hari……jadikan ianya suatu lembaran baru untuk kelahiran minda, perasaan dan jiwa yang baru……selamat pagi buat teman-teman semua….hu3…..layaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannn…….kroh3…..

0 comments

Post a Comment

Video Rasmi Mr. Diktator

Karya C' Diktator


Get your own Poll!
bT*xJmx*PTEyMjYyOTc2MDY1MTUmcHQ9MTIyNjI5Nzc5Mjc1MCZwPTUzMTUxJmQ9Jmc9MSZ*PSZvPWJhZGM4OGU5YTlkMTQyNjI5YzhlZTJlY2VlYTg1MWZk.gifbT*xJmx*PTEyMjYyOTY3NDY4NzUmcHQ9MTIyNjI5Njc5NTEwOSZwPTUzMTUxJmQ9Jmc9MSZ*PSZvPWJhZGM4OGU5YTlkMTQyNjI5YzhlZTJlY2VlYTg1MWZk.gif
xslide1.gif xslide2.gif xslide42.gif
xslide1.gif xslide2.gif xslide42.gif
tracking.php?id=916865 Ce service est offert par bloguez.com : Pour la création de

pilihan blogger

ubat tidurrr....zzzz