Putus Asa Adalah Tembok Berlin....Robohkan Ia....Kelak Kejayaan Akan Menyusul...

| 9 comments
]

seandainya tuhan menganugerahkan aku kuasa sakti.....maka....akan aku ubah seisi dunia ini menjadi seorang bidadari.....bidadari ini akan aku jadikan sebagei isteri....setiap malam...bidadariku ini.....akan menari-nari sambil menyanyi.....siang dan malam bidadari ini tidak pernah peduli.....walaupun terseliuh sendi dan kaki.....bidadari ini sentiasa menari dan menyanyi....demikianlah lambang cintanya bidadari ini.....buat sang teruna empunya nama al-baehaqie.....maka...gumbiralah hati ini....memperoleh penghibur laksana dewi......setianya....cintanya.....kasih sayangnya....tidak akan aku ragui.....maka....buat sang teman yang lara di hati....aku tujukan tulisan ini..sesuai dibaca seandainya sudi..maudhu'nya putus cita???...apa kata al-baehaqie..maka...fikir albaehaqie begini.....kerna diragut cinta nan suci.....apakah kerna seorang lelaki.....idupmu umpama nasi yang sudah basi???....tiada lagi kepercayaan di hati???.....tiada lagi kasih sayangmu buat sang arjuna bernama lelaki???...tiada lagi keyakinan untuk mencari???.....sepertimana aku menulis di awal tadi.....seandainya aku mempunyai kuasa sakti.....aku mahukan perubahan untuk seisi dunia ini.....aku lambangkan seisi dunia ini.....umpama seorang bidadari.....kerna bidadari itu cukup cantik sifatnya.....cukup anggun tingkah lakunya......cukup unik gerak tarinya....sehinggakan hati manusia yang rakus, kejam dan zalim sekalipun bisa cair dek penangan bujukan dan keelokan seni tarinya......aku mahukan seisi dunia ini berubah.....berubah dari sudut sifat dan perilaku penghuninya....aku mahukan seisi dunia ini percaya dan yakin akan cinta sejati.....percaya dan yakin kasih sayang abadi.....percaya dan yakin akan pilihan di hati.....hari ini......bilamana aku melihat seorang manusia ketawa disebalik tembok kecewa.....tersenyum disebalik tangisan duka.....selamba disebalik dugaan tak terduga.....gembira disebalik sebak didada......maka....aku memikirkan suatu perkara....masih ada manusia sekuat ini....masih ada ketabahan seutuh ini.....tahniah dariku buat pemilik sifat-sifat ini.....tatkala pilihan hati dirampas dan dicuri......tatkala pilihan hati mengelak dan menyepi.....tatkala keinginan hati tidak dipeduli......tetapi yakinlah pada takdir Ilahi.....sesungguhnya cinta akan datang dan pergi.....sesungguhnya manusia disayang dan dibenci......sesungguhnya manusia dipuji dan dimaki.....sesungguhnya semuanya sudah termaktub mengikut ketetapan Ilahi....manusia hanya mampu mencari....tawakkallah kepada Ilahi....mencari cinta sejati.....tidak lain dan tidak bukan itulah cinta kepada Rabbi.....tabahkan diri....kuatkan hati.....

9 comments

Syahirah Idris said... @ March 26, 2009 at 2:43 PM

komen aku...
no komen...komen ko lebih ditujukan kepada seseorg yg len...bkn aku pun..huhuhu..

kalam agung said... @ March 26, 2009 at 2:54 PM

ha3.....sapakah gerangan ituk????

handhalah ibnu kamil said... @ March 26, 2009 at 7:13 PM

sungguh motif..aku rasa mesti syeera terharu.

hahahha...

sandi2.

Adi Muslim (I LOVE ISLAM) said... @ March 26, 2009 at 8:09 PM

ko bayangkan syera la bidadari tu ek... oooooooooo NOTY... persoalan paling asas.. pandai ke syera menari??? berdebat pandai la... hihihihi sori syeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

kAsih haTi said... @ March 26, 2009 at 11:49 PM

nape syira mcm sedih je...bidadari 2 syira la. bae ade ckp td. =)

F.Aminurrashidd said... @ March 27, 2009 at 12:25 AM

Syeera menari dan menyanyi??????? ahakz

NuHaA said... @ March 28, 2009 at 7:53 AM

time ni mst ko ad feel gle2 nk menaip....
sampai lidah aku pon terbelit2 nk bc entri ni..sefeel ko menaip...haha

kalam agung said... @ March 29, 2009 at 7:16 PM

oi.....ayya...korang kalu time knekan aku....sparuh mati....nk bnyawa pon xlpas....bidadari tu...bidadarilah....xde kne mngena ngn mna2 hantu atas donia ni ha....

kAseh haTi said... @ April 3, 2009 at 12:41 AM

bae...
tq ek~
jasa anda tetap d kenang.

Post a Comment

Video Rasmi Mr. Diktator

Karya C' Diktator


Get your own Poll!
bT*xJmx*PTEyMjYyOTc2MDY1MTUmcHQ9MTIyNjI5Nzc5Mjc1MCZwPTUzMTUxJmQ9Jmc9MSZ*PSZvPWJhZGM4OGU5YTlkMTQyNjI5YzhlZTJlY2VlYTg1MWZk.gifbT*xJmx*PTEyMjYyOTY3NDY4NzUmcHQ9MTIyNjI5Njc5NTEwOSZwPTUzMTUxJmQ9Jmc9MSZ*PSZvPWJhZGM4OGU5YTlkMTQyNjI5YzhlZTJlY2VlYTg1MWZk.gif
xslide1.gif xslide2.gif xslide42.gif
xslide1.gif xslide2.gif xslide42.gif
tracking.php?id=916865 Ce service est offert par bloguez.com : Pour la création de

pilihan blogger

ubat tidurrr....zzzz