Putus Asa Adalah Tembok Berlin....Robohkan Ia....Kelak Kejayaan Akan Menyusul...

| 7 comments
]

Sememangnya bercinta dan berumahtangga menjadi impian dan fitrah semulajadi bagi manusia.....namun....disaat anda melalui & akan menempuhinya....pelbagai dugaan dan kisah lucu menggamit memori indah anda bersama si dia.....ha3.....ikuti secebis kisah untuk kita kongsi bersama.....

Ada sesetengah puan tu kan.....kalu bab jeles/cemburu.....memang dierla johannyer.....pantang bf teleng ataupun terkelip mata sikit kek puan len.....booom!!!!.....bom nuklear melatop daaa.....ader sstengah kes.....Kalau puan puji bdak laki lain hendsome....dia akan cakap ”ala bang.....bukan orang jatuh ati ngan dier pon.....suker tgok jer face dier yg cute tu.....”, tapi kalau si bf puji puan lain cantik....xde bnde lenla....”nyampah tolla.....taula dier tu lawa dr sy.....(then....besenyer puan akan muncungkan bibirnyer cm itik or angsa basah kuyup).....marahla....kunun si bf suka membanding-bandingkan dia dengan perempuan lain......

Ada sesetengah puan tu kan.....kalau dia tak telefon si bf seminggu...dia akan cakap itu tak bermakna dia tak rindu kat si bf....tapi.....kalau si bf tak telefon dia selang dua hari....mulalah si gf akan cakap si bf dah curang.....then.....akan adalah sesi ceramah umum d pihak gf....ader sstengah kes.....diupahnyer mata-mata.....check aper yg si bf buat....dahsyat.....ha3....plak tu....pantang jmper.....abis dslongkarnyer hp si bf.....ha3....

Ada sesetengah puan tu kan.....kalau si gf senyum kat lelaki lain dia akan cakap...dia memang seorang yang murah dengan senyuman...tapi kalau si bf senyum dekat perempuan lain....silap ari bulan....kasut tumit tinggi akan ”kelepuuk!!” kek dahi....ha3....dtuduhnyer si bf mata keranjang, mat boya darat & nak mengorat ler tu.....nyampah!!!....ha3...

Ada sesetengah puan tu kan.....kalau si bf lambat.....dia akan cakap...”ni yg malas nk kuar ni.....laki mmang mbosankan!!!....bangun tido lambat....bsiap lambat....bla3.....tapi kalau dia yg lambat....”ala....sshla nk plih baju/warna gincu/minyak wangi/kasut/pkaian dalam yg suai bang.....ala....jan majuk eah.....sy cantik & wangi pon....bkan tuk org lain gak kan???....kah3.....hmmm.....pe lagi.....geleng kpala jerla yg mampu dbikin oleh si bf.....

Ada sesetengah puan tu kan.....kalau si bf diam memanjang.....dia akan cakap...”abang!!!! kalu yerr pon nak khayalkan puan len....janla dpan2 kiterrr!!!!....iieeee!!!....silap hari bulan....peng!!!! pelempang softlanding dpipi....kah3...tapi kalau dia yg diam memanjang ....”tak paham2 ke bang....xpandai kire hari ke???...orang ngah datang bulan ni....so paham2 jerlah!!!!....kah3.....hmmm.....pe lagi.....tawakaltualallah la jawabnyerrr...

Itu pasangan bercinta.....bagaimana pulak ngan pasangan suami isteri????

Ader sesetengah puan tu kan......kalau si suami balik kejerr....dmntak air teh segelas.....dbebelnyer....”buat sendirila bang....sudu saya dah basuhkan.....gelas saya da blikan.....teh...gula.....pon ada kek dapur tu haa.....xpandai2 nak buat sendiri????”...tpakselah si suami layan teh o masin.....maklumla....garam ngan gula nak same warne kan????....plak tu....nela si suami tau kek mano gula....kek mano garam dltaknyer isteri....hmmm....nasib2....

Komen: ape yang susah......balik kojer...belila adiah tuk isteri sikit2.....orang puan ni....kalu dapat something....kain sarung ker....gelang besi ker....uih....ckop sronok dierrr...silap2 tiap2 hari air melo tersedia time blik kojer....ha3

Ader sesetengah puan tu kan.......bila bunyi jerr kete suami balik dari kejerr.....bukan nak dsambutnyer dmuka pintu or dsapa dengan salam dan senyuman menawan.....tapi....dbisiknyer....”da balik da si celaka ni......nak nyusahkan akula tu.....” kne plak balik lambat sikit.....dbebelnyer....”aih....da 10 taun kiter dok sini.....sesat lagi ker nak cari jalan ke umah ni bang???.....kembang kempisla idung si suami....mnahan amarah.....maklumla.....nak kjar title suami soleh kan.....kah3.....

Komen: ape yang susah......jawabjerla tolong hantar janda g pekan jap......maunyer dlayan spesial untuk kamu.....

Ader sesetengah puan tu kan.....bilamana si suami ajak bermanja-manja@”bersama”.....bukan ditinggalkan citer d tv....puasla si suami memangil-manggil....djawabnyer....”tunggula sat!!!....abis Akademi Fantasial ni saya p lah!!!....”dteleknyer suami....la....baru abis persembahan pelajar pertama upenyerrrr.....hmmm.....abis bantal golek.....dpenyek2 dek suami......lama menunggu.....kesian.....

Komen: ape yang susah.....ltaklah bil hotel 2 3 keping dalam poket baju......taula dier ngalah ngan kamu.....kih3....

Ader sesetengah puan tu kan.....kalaulah ader bau minyak wangi puan dbaju si suami pas balik kojerrr.....siaplah kamu.....dberinya tikar sebidang.....ubat nyamuk selingkar.....bantal busuk satu......alamatnyer....tidur druang tamulah kamu......dahsyat2......

Komen: apa yang susah.....buat2lah nak tambah lagi satu.....letaklah borang nikah lagi satu kek atas meja.....maunyer xgelabah kan???....kah3

Ader sesetengah puan tu kan.....kalau xdiberi hadiah......merajuknyer bukan main.....dibelinyer si suami rantai emas......jan diucap tq2!!!....tapi dibebelnyer kecikla....murahla.....xleh lawan ngan rantai member dierla.....macam2.....alamatnyer....tertundukla si suami.....

Komen: ape yang susah......ambik balik....bagi jer rantai moto rxz.....baru hang tau bersyukur.....kikiki

Ada sesetengah puan.....kalu dirumah......selekehnyer bukan men......ngalahkan penghuni zoo....hu3....ngan rambutnyer mengerbang.....ketiak berdaki....ish....cukop syarat sungguh....puasla sisuami ngadu kek tok imam....”cmnerla saya nk bmesra ngan dier ustaz.....dtuduhnyer saya da ilang cinta kek dier....ader janda lainla...apela....ishhh....xtahanla ustaz....”

Komen: ape yang susah.....time nak bmesra....tutupla lampu......ha3.....bukan nampak pon selekehnyer bini ang......kah3....

Konklusinyer: sememangnya dunia bercinta itu penuh dengan pelbagai kisah lucu yang mengharu birukan pemikiran anda.....begitu juga di alam perkahwinan (cehhh....cam penah kawen lak aku ni kah3)...begitu banyak cabaran dan kerenah pasangan masing-masing.....tapi.....terimalah ia sebagai satu yang manis untuk dikecapi bersama....kerna itulah lumrah dan aksesori kemanisan bercinta dan berumah tangga buat manusia.....ha3....akhir kalam....ampun ya...buat perempuan.....tulisanku hanya menggunakan kaum anda sahaja sebagai contoh buat gurauan bersama.....yang penting....aku tinggal dua paper lagi....ilangkan bosan dan ”marah” dengan tulisanku ini....tq...buat teman kaum hawa....aku tinggalkan ayat2 ini untuk anda....:

”Apabila anda melihat wanita yang cantik menarik, dan kamu terpesona melihatnya, maka datanglah kepada isterimu, sesungguhnya segala yang ada pada wanita itu, ada pula pada isterimu.”

”Sesungguhnya dunia ini adalah alat perhiasan, sebaik-baik perhiasan di dunia ini adalah wanita yang solehah.”

”Tidak ada satu pun di dunia ini yang dapat mengangkat darjat wanita, selain daripada kesuciannya.”

”Wanita yang budiman adalah laksana matahari terbit pada waktu fajar bagi orang yang menunggu kedatangan siang.”

”Wanita yang berbahagia adalah wanita yang dapat memelihara akalnya ketika dia kehilangan hatinya”

7 comments

nurulnadiah said... @ May 6, 2009 at 12:41 AM

Org yg dh kahwin 10 thaun pun takleh celen pengetahuan ko tntg kahwin nie

Yer la, ex-girlpren ko (shahira) dh byk berkongsi ilmu agaknyer

hahahahahaha =)

kalam agung said... @ May 6, 2009 at 1:02 AM

no!!!!!!!!!!!! its nt ma-xgirlpreng.....but....cik nurulnadiah is ma-xgirlpreng....ha3

nurulnadiah said... @ May 6, 2009 at 4:11 AM

Yer la,betul tueee, Shahira is not your ex-girlpren,she's still your girlpren sampai sekarang

hahahahaha

kalam agung said... @ May 6, 2009 at 4:58 AM
This comment has been removed by the author.
nadianarzaray said... @ May 6, 2009 at 9:15 AM

aikkk...naPerr aYaT2 tUU cam Bias ajerr...rAsanYerr bKn sUmerr pEremPuan caM tuu..aK mmG x sEtUju...aK raSa saMa aJerr Lelaki ke PerempUan ke?? GenDer bKn laa peNentu aPa yg aNg coRetkan..tUu laa kaLo aderr kelemahan aNtaRa LelaKi n pErempuan..Biasalaa tuu..patutnYerr saLing tamPung meNampung...
slalu kaLo lekaki tuU cErewt..pErempuan tuu mesti sempOi..samalaa gakk kaLo pErempuan tUU banYak mulUt..paSangannya mesTi peNdiam..aK raSa aNg niii kaN meSti keCewa kat pErempUan...haa..haa..maKlumla br puTus ciNta...tP anG pErcayaLahh aKan aDerr peRemPuan yG tErbaIk Untk diRi anG n aKan saLinG meNamPunG keKuraNgan maSIng2 n iNi aKan mEmBukTikan aDerr Gak peRempUan yG x saMa caM ang TulIS tuu..sO anG jGn bErPuts aSa Yuk....bEruSaha yUk..

kalam agung said... @ May 7, 2009 at 10:56 AM

aih cik nad junior.....ang ni xabih2 fitnah aku ngan eddy erk....hampezz tol korang nih.....sjak biler plak aku pts cnta nih????....ko kan da co@#@$$%.....ops....ha....ha....kan hmpir2 trlpas.....kikiki

nadianarzaray said... @ May 7, 2009 at 11:23 AM

cEh hampEss ko BaehaQi...tuu raHsia tuuu...maNa ley bOcOr..haa..haa...

Post a Comment

Video Rasmi Mr. Diktator

Karya C' Diktator


Get your own Poll!
bT*xJmx*PTEyMjYyOTc2MDY1MTUmcHQ9MTIyNjI5Nzc5Mjc1MCZwPTUzMTUxJmQ9Jmc9MSZ*PSZvPWJhZGM4OGU5YTlkMTQyNjI5YzhlZTJlY2VlYTg1MWZk.gifbT*xJmx*PTEyMjYyOTY3NDY4NzUmcHQ9MTIyNjI5Njc5NTEwOSZwPTUzMTUxJmQ9Jmc9MSZ*PSZvPWJhZGM4OGU5YTlkMTQyNjI5YzhlZTJlY2VlYTg1MWZk.gif
xslide1.gif xslide2.gif xslide42.gif
xslide1.gif xslide2.gif xslide42.gif
tracking.php?id=916865 Ce service est offert par bloguez.com : Pour la création de

pilihan blogger

ubat tidurrr....zzzz