Putus Asa Adalah Tembok Berlin....Robohkan Ia....Kelak Kejayaan Akan Menyusul...

| 0 comments
]


ASSALAMUALAIKUM....salam bekalan air bersih...ops!!...sory2 masih teringat skrip Debat FOMCA daa...hu3...sebenarnya, aku & batalion UPSI baru jer jejak kaki d' bumi KUO ni. Setelah berkampung selama 4 hari rasanyer d' Kolej Tun Dr. Ismail d' UTHM Johor.

Satu perjalanan yang cukup memenatkan bagi aku...manakan tidak, baru jerk aku mendarat d' bumi malaya ini dari sarawak. berbekalkan rehat sehari...aku berangkat pulak ke UTHM untuk debat FOMCA.

Niatnya, hanya membantu "adeq2" junior UPSI ha3 (apeez,saemy & abu) plus cik nad...namun, beselah kita merancang tuhan menentukan. aku terpaksa memerah tenaga & minda buat kali kedua dalam masa tidak sampai seminggu.

Sememangnya, debat sangat memenatkan badan. bak kata nizam bakeri..."penat ko main bola....balik umah ko still boleh layan game lagi....tapi...debat...memang komalah pas ko balik bilik..."

Kata saemy...aku tulis terlalu panjang....hu3...so...aku cubalah pendekkan citer...maklumlah, aku menulis pun cam aku bercakap jugak...payah nak stop & ringkaskan ayat daa....hu3...ok saemy...wa layanla lu punya permintaan...hu3

Sememangnya dalam berkumpulan, akan ada yang lebih akan ada yang kurang...namun..semua itu bukanlah satu alasan untuk kita "berperang"...kerna lambat laun akan hadir saatnya kita terpandang....akan kebaikan dalam keburukan...

Bukan mudah untuk memahami kata hati setiap insan...kerna itulah tuhan ciptakan kesabaran disebalik ujian...harapnya gunakanlah akal waras ciptaan tuhan....buatlah pertimbangan....kata orang yang pahit itu perlu ditelan walaupun rasanya memang menyeramkan...jika itu mampu memberi kebaikan....tak salah untuk bekorban....tak jatuh maruah d' sebalik pengorbanan...kerna itu satu kesukaran....untuk dibikin oleh semua orang....

Aku percaya....pengorbananmu tetap d' kenang....kesabaranmu berbalas ganjaran....baktmu tidak pernah terbuang....jangan lupa akan latihan....teruskan berjuang....bangkit d' semester hadapan....aku percaya akan keajaiban.....jika disertakan azam & semangat juang...

Kepada teman yang berkenaan, maaf aku hulurkan kiranya kemunculan mr.diktator di dalam team UPSI menyentap "kedamaian" hati anda...mr.diktator hanya menurut keadaan...tidak terlintas di benak aku untuk merubah keadaan....salam kemaafan buat anda wahai teman...

Then,



Buat team FOMCA UPSI...apez, nadia, abu & tenaga sokongan d' balik tabir...suhaimi, bro fazuan, kak bib, cik nadiah & sewaktu dengannya....sekalung tahniah buat anda semua....

Walaupun pentas perdana masih tak kunjung tiba, 3 perkara ini harus kita bangga...pertama, kejayaan d' game kedua. UPSI VS UITM, UPSI MENANG...bersandarkan kudrat muda, kekeringan maklumat & idea, berbekalkan hilaian tawa & airmata....kita mampu menumbangkan jaguh pilihan di medan tempur FOMCA ini.

Kedua, walaupun persiapan tak seberapa...4 kemenangan itulah tanda, bakat muda kita tak sia-sia, kekuatan masa depan akan terjaga, walaupun d' saat persaraan "lagenda"...

Ketiga, walaupun pentas suku tidak menjadi nyata...persembahan kita bertenaga...walaupun bertemu lagenda....khalayak membuka mata....kekuatan kita tidak ditertawa....buat teman-teman semua.....harapnya janganlah kecewa....kerna kita kalah disebabkan angka...bukan disebabkan tiadanya usaha...bilangan juri tak menyebelahi kita...nak buat macam mana....dah rezeki tak ada....pasrah ajelah pada-Nya....doa2lah akan ada waktunya...kita berjaya di pentas final....

Akhir kata....terima kasih buat semua..atas kepercayaan untuk dua pertandingan debat....debat perpaduan & FOMCA...akan kekal d' ingatan hamba....hu3....tq buat team FOMCA...anda membantu aku berada d' ranking ke-8 daripada lebih 170 pendebat FOMCA....khabarnya d' beri rm 500...tapi habuk pun tarak...hu3....tak kesahlah....yang penting tahniah buat apez (ranking 12) dan tahniah juga untuk abu atas pengalaman pertama anda.....

Selamat bercuti...hu3

0 comments

Post a Comment

Video Rasmi Mr. Diktator

Karya C' Diktator


Get your own Poll!
bT*xJmx*PTEyMjYyOTc2MDY1MTUmcHQ9MTIyNjI5Nzc5Mjc1MCZwPTUzMTUxJmQ9Jmc9MSZ*PSZvPWJhZGM4OGU5YTlkMTQyNjI5YzhlZTJlY2VlYTg1MWZk.gifbT*xJmx*PTEyMjYyOTY3NDY4NzUmcHQ9MTIyNjI5Njc5NTEwOSZwPTUzMTUxJmQ9Jmc9MSZ*PSZvPWJhZGM4OGU5YTlkMTQyNjI5YzhlZTJlY2VlYTg1MWZk.gif
xslide1.gif xslide2.gif xslide42.gif
xslide1.gif xslide2.gif xslide42.gif
tracking.php?id=916865 Ce service est offert par bloguez.com : Pour la création de

pilihan blogger

ubat tidurrr....zzzz