Putus Asa Adalah Tembok Berlin....Robohkan Ia....Kelak Kejayaan Akan Menyusul...

| 0 comments
]


Tika ini donia cemas dek penangan virus maut H1N1 atau dengan bahasa kasarnya selsema al-babi. Virus ini mampu memberi impak negatif kepada kesihatan manusia. Ya! Memang benar diakui tahap kebahayaannya. Namun, persoalannya adakah kita sebagai makhluk didonia ini hanya mampu berpeluk tubuh tanpa melakukan sesuatu untuk menangani serangan ini?.

Sesetengah umat di kampong mungkin terpinga-pinga apa kaitan penyakit al-babi dengan manusia?. Apakah kita perlu menyediakan air tanah sebagai persediaan untuk proses menyamak seandainya terjangkit selsema al-babi?. Kih3....maklumlah babi kan...kene samak kalau terkena atau tersentuh al-babi. Mungkin itu langkah selamat dikepala umat di kampung.....ha3....hanya ilusi untuk menggerakkan urat perut eah.....jangan marah plak...

sebenarnya, bilamana aku terdengar akan jenama terkini penyakit popular ini, aku teringat akan beberapa keping gambar sewaktu aku ’tersadai’ di rumah 2-5-5....lihat gambar diatas. Dalam ilusi aku, kalau anda melihat atau merasakan seseorang itu ada tanda-tanda terkena penyakit al-babi, jangan malu jangan segan untuk spraykan lubang hidungnya. Kerna itulah jangkaannya tempat pembiakan virus maut itu kan?...kikii.....lubang hidung dialah yang mampu menyebabkan anda turut terkena penyakit al-babi.

Bilamana dia terbersin sudah tentu akan bertebaranlah virus al-babi untuk mencari rumah tumpangan baru. Sudah tentu lubang hidung anda adalah port paling strategik untuk proses pembiakan juak-juak mereka. Tentu sekali idea aku ini akan ditentang hebat oleh Datuk Liaw Tiong Lai selaku penjawat portfolio Menteri Kesihatan mahupun doktor-doktor WHO.

Lantak dioranglah, diorang ada teori aku pun ada teori jugak....rasionalnya idea aku ini adalah semua penumpang pesawat atau pekerja di hospital yang ada penyakit al-babi ini suka sangat pakai topeng tutup hidung. Maka sudah tentulah ada sesuatu yang tidak kena dibahagian hidung manusia sehinggakan ianya perlu dilindungi mahupun dibungkusi. Selidik punya selidik maka tercetuslah jawapannya. Apa jawapannya?. Yang aku ceritakan tadi tulah jawapannya.

Lubang hidung adalah tempat paling ideal untuk kuman-kuman ini bersarang. Maka benarlah teori aku, lubang hidung pesakit al-babi perlu kita spraykan....hmmm....timbul pulak persoalan, apakah jenis spray yang paling sesuai?. Hmmm...jawapannya baigon....hihi....hmmm...tentu sekali kalian marah-marah sama patik bilamana ter’habis’ masa lapang kerna ter’baca’ artikel paling ’best’ nikan?...kiki....

Sebenarnya, saje jerr aku panjang-panjangkan citer.....yelah! alang-alang tulis kat blog takkanlah tulis dua tiga kerat jerk....okeh! berbalik kepada tujuan asal aku tulis pasal sel-sema al-babi ini untuk nasihatkan kalian dan aku supaya berjaga-jaga dan berhati-hati terhadap penyakit ini.

Akhir kata, semoga tuhan lindungi kita daripada menjadi pesakit pertama mendapat pangkat arwah akibat bala tuhan ini. Hu3...selamat kembali ke medan kuliah!!!

0 comments

Post a Comment

Video Rasmi Mr. Diktator

Karya C' Diktator


Get your own Poll!
bT*xJmx*PTEyMjYyOTc2MDY1MTUmcHQ9MTIyNjI5Nzc5Mjc1MCZwPTUzMTUxJmQ9Jmc9MSZ*PSZvPWJhZGM4OGU5YTlkMTQyNjI5YzhlZTJlY2VlYTg1MWZk.gifbT*xJmx*PTEyMjYyOTY3NDY4NzUmcHQ9MTIyNjI5Njc5NTEwOSZwPTUzMTUxJmQ9Jmc9MSZ*PSZvPWJhZGM4OGU5YTlkMTQyNjI5YzhlZTJlY2VlYTg1MWZk.gif
xslide1.gif xslide2.gif xslide42.gif
xslide1.gif xslide2.gif xslide42.gif
tracking.php?id=916865 Ce service est offert par bloguez.com : Pour la création de

pilihan blogger

ubat tidurrr....zzzz