Putus Asa Adalah Tembok Berlin....Robohkan Ia....Kelak Kejayaan Akan Menyusul...

| 0 comments
]

Eentry kedua aku tujukan kepada “jiranku”….bila disebut jiran…dekat maksudnya….ya!!! kita memang dekat….tapi anda memilih untuk berdiskusi dari jauh….tak mengapa…..tajuk kali ini…..”senyum kambing”…hu3….taukan makna senyum kambing???....takkanlah tak tahu,….semua amik subjek bahasa Melayu dulu kan???...hu3….baik….kata orang….senyum kambing ni maksudnya senyum sinis…..

Ya!!!...senyum sinis…..cantik memeknya….namun....tajam maksudnya....senyum kambinglah yang membuatkan analisa dan tafsiranku kepada jiranku ini jauh tersasar…..laksana “peluru penabur”…..sasarannya disangka kancil….rupanya khinzir yang kena…..jangan salah faham….aku tidak maksudkan khinzir itu kepada mana-mana individu…..(maklumlah…dalam blog ni banyak salah faham…..tapi orang nak jugak saluran ni….layaan….) apa yang aku maksud tadi…..sangkaanku baik-baik belaka….rupa-rupanya terselit seribu makna yang aku tak sangka……

Aku tunggu punya tunggu…..jiranku ni tak pernah-pernah singgah untuk bertanya khabar melapor berita betapa dukacita, sengsara dan terseksanya dengan aku…..namun….tak singgah-singgah juga….hmmm…..sangkaanku….tak mengapalah…..mungkin dia mau tutup buku…..buat selamber jerk katakan….tapi…..bila aku belek punya belek…..aik???!!!....ingatkan tak ada apa-apa…..sebabnya….sebelum ni banyak kali juga aku terserempak dengan jiran ni….dah nama pun jiran kan…..nak masuk lif…..time bercangkung kat court bawah KHAR dan baru jer semalam aku angguk dia angguk time aku lepak ngan Eddy & Adam di kedai makan…..

Tiba-tiba…..pagi ni naik pulak darah tinggi aku….dahlah darah dah naik time belek pertusan raya……bukak yang ni pun ada jugak serangan gerila???....bak kata Vivek….ayoyoyo!!!!!.....banyaknya peluru……mungkin aku sudah digelar penjahat Melayu/pengkhianat Melayu/pengkhianat bangsa seperti sdr Anwar Ibrahim kot…..yalah…bila Muhyiddin kata Anwar Pengkhianat Bangsa!!!.....lalu disahutlah juak-juak dibawahnya……perrgh…..sedih pun ada marah pun ada….tapi kata otak,….relaks….api lawan air…..tak per….hentamlah…..selagi mana hang nak hentam aku…..hu3…Cuma….nasib baiklah tidak ada demonstrasi seperti dilakukan oleh penyokong UMNO dulu kononnya mahu membela Muhyiddin….tok ketua!!!.....

Buat jiranku…..aku ni rakyat biasa….ahli biasa…..manusia biasa…..aku bukan agong!!!...aku bukan Perdana Menteri!!!.....Cuma…..kalu masin mulut anda…alhamdulillah…..aku sebenarnya tak faham apa kehendak jiran aku ni…..aku tulis kat blog pon salah….aku mintak face to face pon salah….aik???....apa yang boleh aku buat untuk dapatkan jawapan terhadap cabaran yang aku kemukakan…..dalam tulisan aku….takdek pulak aku doakan ko arwah cepat-cepat ataupun mandul 15 tahun or apa-apa yang bersifat ugutan atau kecaman…..jika ada mungkin anda boleh dakwa aku di bawah Kanun Keseksaan…..silalah…..setahu aku tidak ada….jadi….pendekkan cerita….aku mengajak anda untuk berdepan…..cakaplah apa-apa pun yang terbuku ataupun berkarat di hati didepan aku…..beratkah???....terpulang pada penilaian anda….peliknya….boleh pulak timbul pemberi inspirasi dan kaunselor yang sudi mendengar masalah beliau…..perrrgh…..siap ada advisor lagi…..mantap….hu3….mengapa anda tidak segan silu meluahkan betapa terseksanya dengan tulisan/cabaran aku???....kononnya….takde pekdah layan tulisan aku…..bro…..aku pun takdek pekdah layan kerenah ang….

Sebab itulah aku pelik…..sebelum ini bila terserempak….boleh sebut hye!!!....aik???...pastu bantai aku seolah-olah aku ni komunis…..ayoyoyo!!!!...mana satu nie…..aku hulurkan pelawaan….sahutannya di pihak anda…..umpama kisah Nik Aziz ajak Najib berdebat…..berkali-kali Nik Aziz kemukakan pelawaan….tapi sahutannya sunyi sepi…..apakah Nik Aziz terus-terusan merintih dan meronta-ronta supaya Najib sudi berdebat dengannya???...tidak bukan???...kenapa???...dah orang senyap…..jawapannya mudah….tak nak!! Tak berani…..terpulang pada penilaian anda…..maka aku pun memilih pendekatan yang sama….pelawaan aku supaya berdepan tidak disahut….sunyi sepi….maka aku pun sunyi sepi jugalah….anda buat tak tau…aku pun samalah…..tapi…..tiba-tiba muncul pulak dengan tulisan sebegitu….jangan begitu….aku tetap akan dengar walaupun ko ucapkan semua yang ko tulis tu direct depan aku….malangnya tidak ada….aisey….makin bingung……

Buatmu jiran….aku hulurkan pelawaan sekali lagi…..zahirkan perasaan anda secara berdepan dengan aku…..blog bukan medan terbaik untuk menguji prinsip dan istiqamah anda….jika anda merasakan aku manusia jahat or apa-apa….tuturkanlah dihadapan aku….adalah manis dan sopan kalau pendebat berani berdepan untuk menyatakan prinsip dan hasrat hatinya……bukan melalui luahan perasaan kepada orang yang tidak terlibat…..pilihlah maruah dan keberanian untuk anda dianggap manusia bukan yang hanya tahu memberikan pelbagai alasan dari jauh...tetapi sunyi dan sepi bila bersua....aku bukan mau membunuh anda....aku cuma mahukan keberanian anda....orang yang mengelak daripada berdepan adalah orang yang mengalah sebelum berjuang....aku tidak pernah isytiharkan aku maksum ataupun sempurna....maka aku merasakan anda berhak untuk mencemuh aku secara berdepan....tidak ada siapa betul dan tidak ada siapa yang salah jika anda berjuang umpama lagak P. Ramlee mengacah samseng Ahmad Nisfu....tunjukkan langkah dan hajat anda sebenar....tidak perlu berinspirasi dengan siapa-siapa....hu3...lagipun...aku berjuang seorang diri....sedang serangan terus-terusan dari barat dan timur....namun....tak mengapalah....saluran inilah pilihan bernas di benak anda.....aku sahut.....….

akhir kalam.....aku akan terus senyum….walaupun kepada kambing…..hu3….kadang-kadang senyuman kambing lebih bermakna daripada senyuman manusia…kerna aku yakin dan percaya….senyuman yang terukir dibibir kambing adalah lahir daripada hati ikhlasnya…..salam….

0 comments

Post a Comment

Video Rasmi Mr. Diktator

Karya C' Diktator


Get your own Poll!
bT*xJmx*PTEyMjYyOTc2MDY1MTUmcHQ9MTIyNjI5Nzc5Mjc1MCZwPTUzMTUxJmQ9Jmc9MSZ*PSZvPWJhZGM4OGU5YTlkMTQyNjI5YzhlZTJlY2VlYTg1MWZk.gifbT*xJmx*PTEyMjYyOTY3NDY4NzUmcHQ9MTIyNjI5Njc5NTEwOSZwPTUzMTUxJmQ9Jmc9MSZ*PSZvPWJhZGM4OGU5YTlkMTQyNjI5YzhlZTJlY2VlYTg1MWZk.gif
xslide1.gif xslide2.gif xslide42.gif
xslide1.gif xslide2.gif xslide42.gif
tracking.php?id=916865 Ce service est offert par bloguez.com : Pour la création de

pilihan blogger

ubat tidurrr....zzzz